Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.
Algemene voorwaarden
THUISWINKEL WAARBORG PARTICULIER
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij
de consument producten, digitale inhoud en/of diensten
verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en
deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis
van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik
kan maken van zijn herroepingsrecht;
3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor
doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-,
ambachts- of beroepsactiviteit;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de
regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder
ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in
staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht,
op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of
gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het
doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk
maakt;
8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument
om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst
op afstand;
9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is
van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale
inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het
kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend
of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van
deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier
voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling
geen herroepingsrecht heeft;
12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat
kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in
dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Michael Jansen
locatie:
oostpolderweg 1q
4413nn
Krabbendijke
openingstijden:
maandag: 10.00-16.00
dinsdag: gesloten
woensdag: 10.00-16.00
donderdag: 10.00-16.00
vrijdag: 10.00-16.00
zaterdag: 10.00-16.00
zondag: 10.00-16.00
telefoonnummer:0620262200
Mail: m.jaudio@hotmail.com
KVK nummer:65333004
BTW nummer:NL002120223B03
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan
een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
• de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
• de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
• een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland
van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk
aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs
niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze
de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien
en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt
gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van
deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan
de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige
wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat
de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
verzoek van de consument langs elektronische weg of op
andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden
tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van
toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de
toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft
of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd
om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt
van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale
inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het
aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn,
die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de
daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische
weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld
langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding
van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,
treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige wed omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal
de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen
in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de
hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren
die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond
van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product,
de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende
informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door
de consument op een toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar
de consument met klachten terecht kan;
de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel
een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product,
dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de
kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering
of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien
de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of
van onbepaalde duur is;
indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking
tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd
van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de
reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn
reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat
de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft
ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een
door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier
voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over
heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten
met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende
zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of
een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het
laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de
consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste
product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële
drager is geleverd
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een
overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet
op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal
14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van
herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die
volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale
inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet
informeren over herroepingsrecht
5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de
bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde
informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf
maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product
slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om
de aard, de kenmerken en de werking van het product vast
te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het
product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat
in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier
van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of
bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte
informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht
door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel
van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag
volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een
gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De
consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht
genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele
staat en verpakking, en conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het
terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft
gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als
de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de
consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te
hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor
verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde
hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de
ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping,
vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van
diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die
niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming,
indien:
de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bijherroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft
verstrekt, of;de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas,
water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of
gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk
heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de
overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij
het verlenen van zijn toestemming; of
de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van
rechtswege ontbonden.
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij
herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de
consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt
hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag
waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de
ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij
wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft
teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling
is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering,
hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als
de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een
verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of
diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de
consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid
krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten
af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de
dienst, maar alleen als:
de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande
instemming van de consument; en
de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht
verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig
heeft uitgevoerd;
4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling
van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde
datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan
voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding,
als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van
uitvoering daarvan is voorzien;
7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde
producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing
van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is
verbroken;
10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk
vermengd zijn met andere producten;
11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de
levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan
de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen
van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering
van abonnementen hierop;
14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande
instemming van de consument; en
de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
Artikel 11 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur
worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit
dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien
zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de
ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst
op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde
prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of
diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant
of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de
wettelijke rechten en vorderingen die de consument op
grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan
doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de
nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis
van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten
of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze
wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de
nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13 - Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid
in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling
van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument
aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van
deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed
doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere
leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan
wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt
de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat
geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer
het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en
aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en
verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn
van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde
tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur
opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn
aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet
stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die
voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde
duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging
kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur
worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de
overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan
eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld
ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)
wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een
jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van
ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór
het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15 - Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst
of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument
verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten
van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot
het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de
dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de
consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht
worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer
vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel
recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer
is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog
aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het
nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd
en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte
buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot €2.500= 10% over de daaropvolgende
€2.500 en 5% over de volgende €5.000,= met een minimum
van €40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
5. AfterPay voert voor Klium het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van
AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en)
te betalen. U kunt bij Klium betalen met een digitale factuur tot een bedrag van €200 als u voor de eerste keer
betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u
betalen tot een bedrag van €400. Ter goedkeuring van uw
verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een
gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy
beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht
onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen
product betalen met een andere betaalmethode.U kunt bij
vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meerinformatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van
de AfterPay website.
Artikel 16 - Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend
gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen
een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de
ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van
Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan
zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te
lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling.
Artikel 17 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over
de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met
betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van
het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie
Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.
sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts
in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht
eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of
in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de
Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan
de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze
gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan
de ondernemer.
6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan
de Geschillencommissie , zal de consument binnen vijf
weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks
ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door
de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de
keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te
leggen aan de bevoegde rechter.
7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van
de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/
over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege
van bindend advies.
8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen
of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft
beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de
zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een
andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies
voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut
Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende
hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening
op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
Artikel 18 - Branchegarantie
1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de
bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend
advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter
toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door
de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit
blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een
bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag
door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij
bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt
€10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.
org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat
het lid het bindend advies nakomt.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.
org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt
aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument
aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag
van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org,
waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de
consument.
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan
wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager.
Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet
wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht
nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd,
met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument
meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Aanvullende voorwaarden - Commerciële Klium
garantie
Duur en aanvang
Voor alle artikelen die KLIUM verkoopt geldt de wettelijke
garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product
datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie biedt KLIUM de Consument een commerciële garantie
op elektrische gereedschappen/machines. De onder deze
commerciële garantie vallende fabrieks- of merkgaranties
en extra aangeboden verkopers- of KLIUM-garantie doen
niets af aan de wettelijke garantie.
Om aanspraak te maken op deze aanvullende commerciële garantie, dient de Consument de aankoop van zijn
elektrisch gereedschap/machine te registreren bij de desbetreffende fabrikant. Door registratie van zijn aankoop bij
de fabrikant verkrijgt de Consument vanwege de fabrikant
een aanvullende fabrieks- of merkgarantie van één (1) jaar.
Na afloop van dit jaar geniet de Consument nog van twee
(2) bijkomende jaren verkopers- of Klium-garantie. Iedere Consument verkrijgt de twee (2) jaar KLIUM-garantie
automatisch nadat de aankoop geregistreerd werd bij de
fabrikant. De Consument hoeft hiervoor dus geen verdere
actie te ondernemen.
Gedurende de twee bijkomende jaren Klium-garantie hanteert KLIUM dezelfde garantievoorwaarden als de fabrikant, behoudens andersluidend beding dat blijkt uit het
verkoopdocument, uit de reclame of uit de etikettering. De
commerciële garantietermijn begint te lopen op de datum
waarop de wettelijke garantietermijn verstrijkt.
Herstel en vervanging
Opdat de Consument beroep kan doen op de geboden
commerciële garantie, dient aan volgende voorwaarden
voldaan te zijn:
a) De aankoop heeft betrekking op elektrisch gereedschap/
machine van één van de volgende merken: Bosch, Dewalt,
Fein, Festool, Hitachi/Hikoki, Makita, Metabo, Milwaukee
en Spit.
b) De aankoop werd tijdig geregistreerd bij de desbetreffende fabrikant.
c) Het betreft een aankoop die plaatsvond na 02/07/2018.
Consumenten die een aankoop deden vóór die datum
kunnen bijgevolg geen beroep doen op de commerciële
garantie.
d) Op verzoek van KLIUM moet de Consument het huidige
garantiecontract, samen met de orderbevestiging en het
betalingsbewijs voorleggen.
Toepassingsvoorwaarden
Vastgestelde gebreken worden binnen een redelijke termijn
kosteloos verholpen, hetzij door reparatie, hetzij door de
betreffende onderdelen te vervangen. De hieruit voortvloeiende kosten (transportkosten, voorrijkosten, arbeidsloon
en kosten van onderdelen) zijn voor rekening van KLIUM.
Vervangen onderdelen of apparaten worden eigendom van
KLIUM. In tegenstelling tot de wettelijke garantietermijn,
wordt de garantietermijn niet verlengd door garantiewerkzaamheden en vervangingsleveringen in het kader van de
commerciële garantie.
De garantie omvat geen verdergaand recht op schadevergoeding jegens KLIUM, tenzij de Consument kan aantonen
dat de door KLIUM geautoriseerde en met de werkzaamheden belaste technicus met opzet of grof nalatig heeft gehandeld. De commerciële garantie omvat niet de levering
van verbruiksgoederen en toebehoren.
Beperking van de commerciële garantie
De Consument kan geen aanspraak maken op de commerciële garantie voor gebreken en storingen die het gevolg
zijn van:
a) onjuiste opstelling of installatie, bijvoorbeeld door het
niet in acht nemen van de geldende veiligheidsvoorschriften of de aanwijzingen in de gebruiks-, installatie- en montagehandleiding, onjuist gebruik, alsmede onjuiste bediening of belasting;
b) externe invloeden, zoals transportschade, schade als
gevolg van stoten of slaan, schade door weersinvloeden of
andere natuurlijke verschijnselen;
c) reparaties en aanpassingen die zijn uitgevoerd door serviceorganisaties die niet door KLIUM voor deze werkzaamheden zijn geschoold en geautoriseerd;
d) onderdelen die afhankelijk van de aard en intensiteit van
het gebruik slijten;
e) stroom- en spanningsschommelingen, die buiten het
door de fabrikant aangegeven tolerantiebereik liggen;
f) het niet uitvoeren van de onderhouds- en reinigingswerkzaamheden volgens de gebruiksaanwijzing.
THUISWINKEL WAARBORG ZAKELIJK
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Dag: kalenderdag;
2. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
3. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de
regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
4. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder
ook begrepen e-mail - dat de klant of ondernemer in staat
stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op
te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel
waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde
reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
5. Klant: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in de
uitoefening van zijn beroep of bedrijf;
6. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand
aan klanten aanbiedt;
7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen
de ondernemer en de klant wordt gesloten in het kader van
een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van
producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en
met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede
gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
8. Schriftelijk: Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene
voorwaarden ook communicatie per e-mail en fax verstaan,
mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de
e-mail voldoende vaststaat.
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan
worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst,
zonder dat klant en ondernemer gelijktijdig in dezelfde
ruimte hoeven te zijn samengekomen.
10. Website: De webshop van ondernemer waarop producten en diensten worden aangeboden die door klanten kunnen worden afgenomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
mj-caraudio
locatie:
oostpolderweg 1q
4413nn
Krabbendijke
openingstijden:
maandag: 10.00-16.00
dinsdag: gesloten
woensdag: 10.00-16.00
donderdag: 10.00-16.00
vrijdag: 10.00-16.00
zaterdag: 10.00-16.00
zondag: 10.00-16.00
telefoonnummer:0620262200
Mail: M.J.audio@hotmail.com
KVK nummer:65333004
BTW nummer:NL002120223B03
Artikel 3 - Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen
overeenkomst op afstand tussen ondernemer en klant.
2. Indien klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling
inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de algemene
voorwaarden, zijn deze voor ondernemer slechts bindend,
indien en voor zover deze door ondernemer uitdrukkelijk,
schriftelijk zijn aanvaard.
3. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,
wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat
zij op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos
worden toegezonden.
4. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt
gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze
algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de
klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat
deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst
op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van
de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan
worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant
langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
5. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het derde en vierde lid van overeenkomstige
toepassing en kan de klant zich in geval van tegenstrijdige
voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling
die voor hem het meest gunstig is.
6. Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele
algemene voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter
vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van
de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
Artikel 4 - Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft
of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in
het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd
om een goede beoordeling van het aanbod door de klant
mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave
van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud.
3. De inhoud van de website en het aanbod is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Ondernemer kan echter
niet garanderen dat alle informatie op de website te allen
tijde juist en volledig is. Alle prijzen, het aanbod en overige informatie op de website en in andere van ondernemer
afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van
kennelijke programmeer- en typefouten.
Artikel 5 - De overeenkomst
1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van
aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen
aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft
aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet
door de ondernemer is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
3. Indien een aanbod door de klant wordt aanvaard, heeft
ondernemer het recht het aanbod binnen 3 werkdagen na
ontvangst van de aanvaarding alsnog te herroepen. De ondernemer deelt zulk een herroeping onverwijld mee aan de
klant.
4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt,
treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal de
ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in
acht nemen.
5. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze
aangaan van de overeenkomst door klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft ondernemer het recht om pas aan
haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens zijn
ontvangen.
6. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de
hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen
kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van
belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit
onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet
aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te
weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te
verbinden. De ondernemer die op grond van het onderzoek
de aanvraag weigert of daaraan bijzondere voorwaarden
verbindt, deelt dit zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen
3 dagen na het sluiten van de overeenkomst, onder opgave
van redenen, aan de klant mede.
Artikel 6 - De prijs
1. Alle op de website en in andere van ondernemer afkomstige materialen vermelde prijzen zijn exclusief btw (tenzij
anders weergegeven) en tenzij op de website anders vermeld, exclusief andere heffingen welke van overheidswege
worden opgelegd.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan
schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit
dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
het aanbod vermeld.
3. Ondernemer heeft vanaf twee weken na het sluiten van
de overeenkomst het recht de overeengekomen prijzen te
wijzigen. De klant die niet akkoord gaat met de wijziging
heeft het recht de overeenkomst op te zeggen zonder dat
hem daarvoor enige kosten in rekening zullen worden gebracht door Ondernemer.
4. Eventuele bijkomende kosten, zoals bezorgkosten en betaalkosten worden op de website vermeld en in ieder geval
in het bestelproces getoond.
Artikel 7 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. Ondernemer staat er voor in dat de producten, diensten
en digitale inhoud voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van
de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Indien het afgeleverde product, de geleverde dienst of digitale inhoud niet aan de overeenkomst beantwoordt (gebrekkig of defect wordt geleverd), dan dient de klant binnen
uiterlijk 3 werkdagen nadat hij dit redelijkerwijs had kunnen
ontdekken de ondernemer daarvan in kennis te stellen.
Doet klant dit niet, dan kan hij geen aanspraak meer maken
op enige vorm van herstel, vervanging, schadevergoeding
en/of restitutie ter zake van dit gebrek.
3. Indien Ondernemer een klacht gegrond acht, worden na
overleg met klant de relevante producten hersteld, vervangen of (deels)vergoed. Ondernemer kan daarbij klant doorverwijzen naar een fabrikant of leverancier
4. Indien klant op basis het in dit artikel gestelde retourneert, kan klant de producten retourneren. Indien er wordt
overgegaan tot terugbetaling van reeds vooruitbetaalde
bedragen, zal ondernemer deze bedragen binnen 30 dagen
na ontvangst van de producten terugbetalen.
5. Het is mogelijk dat fabrikanten en/of leveranciers eigen
garanties bieden. Deze garanties worden niet door ondernemer aangeboden. Indien ondernemer hiervoor kiest, kan
hij wel bemiddelen bij het inroepen van deze garanties door
klant.
Artikel 8 - Levering en uitvoering
1. Zodra de bestelling door ondernemer is ontvangen,
stuurt ondernemer de producten met inachtneming van
het in lid 3 van dit artikel gestelde, zo spoedig mogelijk toe.
2. Ondernemer is gerechtigd derden in te schakelen bij
het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de
overeenkomst.
3. De levertermijn bedraagt in beginsel 30 dagen, tenzij op
de website of bij het sluiten van de overeenkomst, duidelijk
anders is weergegeven. De keuze van de vervoerder is voor
ondernemer.
4. Indien ondernemer de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt hij klant daarvan in
kennis met mededeling van de te verwachten nieuwe levertermijn. Klant heeft alsdan het recht om de overeenkomst
te ontbinden en tevens recht op vergoeding van zijn schade
als gevolg van de te late of niet levering tot ten hoogste
één keer de aankoopsom indien de te late of niet levering
te wijten is aan opzet of grove nalatigheid van ondernemer.
De klant deelt de ondernemer onmiddellijk na diens mededeling van te late of niet levering mede of hij alsnog nakoming van de overeenkomst wil of deze wenst te ontbinden.
5. Indien niet uitdrukkelijk anders overeengekomen gaat
het risico van de te leveren producten over op de klant
zodra zij op het opgegeven afleveradres zijn geleverd. Als
klant besluit de producten af te halen, gaat het risico over
bij overdracht van de producten.
6. Indien klant of de door hem aangewezen derde op het
overeengekomen levertijdstip niet op het afleveradres aanwezig is om de producten in ontvangst te nemen, is ondernemer gerechtigd de producten weer retour te nemen.
Tegen extra kosten zal ondernemer de producten op een
in overleg met de klant nader te bepalen ander tijdstip en/
of andere dag opnieuw aan klant aanbieden. Indien levering onmogelijk blijkt, komt de betalingsverplichting niet te
vervallen en worden eventuele extra kosten, ook voor het
retour nemen, aan klant in rekening gebracht.
7. Indien het bestelde niet meer leverbaar is, zal ondernemer zich inspannen om een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit aan te bieden aan klant. Klant is dan gerechtigd de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
Artikel 9 - Duurtransacties: duur, opzegging en
verlenging
Opzegging
1. De klant kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd
is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
producten (elektriciteit daaronder begrepen), digitale inhoud of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming
van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van twee maanden.
2. De klant kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), digitale inhoud
of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde
duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van twee
maanden.
3. De klant kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten schriftelijk opzeggen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan
en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), digitale inhoud of diensten,
wordt stilzwijgend met eenzelfde duur verlengd als overeengekomen.
5. Genoemde opzegtermijnen zijn overeenkomstig van toepassing voor opzeggingen door ondernemer.
Artikel 10 - Betaling
1. Klant dient betalingen aan ondernemer volgens de in
de bestelprocedure en eventueel op de website aangegeven betaalmethoden te voldoen. Ondernemer is vrij in de
keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze
kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. Tenzij anders overeengekomen geldt in geval van betaling na levering een betalingstermijn van 14 dagen, ingaand op de dag na levering.
2. Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze zonder dat daar een ingebrekestelling voor nodig is, van rechtswege direct in verzuim.
Ondernemer heeft het recht om het verschuldigde bedrag
te verhogen met de wettelijke rente en ondernemer is gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten en eventuele procesrechtelijke kosten in rekening
te brengen en te verhalen op klant.
Artikel 11- Eigendomsvoorbehoud
1. Zolang klant geen volledige betaling voor het gehele
overeengekomen bedrag heeft verricht, blijven alle geleverde goederen eigendom van Ondernemer.
Artikel 12- Aansprakelijkheid
1. Behoudens opzet of grove nalatigheid is de totale aansprakelijkheid van ondernemer jegens klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag
van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (inclusief
btw). Indien er sprake is van een duurovereenkomst dan is
de bedoelde aansprakelijkheid beperkt tot een vergoeding
van het bedrag dat klant in de 3 maanden voorafgaand aan
het schade brengende feit aan ondernemer was verschuldigd.
2. Aansprakelijkheid van ondernemer jegens klant voor
indirecte schade, daaronder in ieder geval –maar uitdrukkelijk niet uitsluitend –begrepen gevolgschade, gederfde
winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
3. De vorige leden zijn niet van toepassing voor schade die
de klant heeft geleden in de doorverkoop door klant van de
van de ondernemer gekochte producten aan consumenten,
als gevolg van het feit dat deze laatsten jegens klant wegens een tekortkoming in die producten een of meer van
zijn wettelijke rechten ter zake van die tekortkoming heeft
uitgeoefend.
4. Voor zover nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is,
ontstaat de aansprakelijkheid van ondernemer jegens klant
wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van
een overeenkomst slechts nadat klant ondernemer onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke heeft gesteld,
stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de
tekortkoming, en ondernemer ook na verloop van die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft
schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd
mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten,
zodat ondernemer in staat is adequaat te reageren.
5. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de klant de schade zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, na het ontstaan
daarvan schriftelijk bij ondernemer meldt.
6. In geval van overmacht is de ondernemer niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij klant ontstane
schade.
Artikel 13 - Klachtenregeling
1. Ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden
ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen
een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar
langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer
binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een
meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 14 - Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant
waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is
uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Mochten er geschillen naar aanleiding van de Overeenkomst ontstaan die niet minnelijk geschikt kunnen worden,
dan zullen deze worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar ondernemer gevestigd is.
Ondernemer en klant kunnen overeenkomen hun geschillen te beslechten bij wege van bindend advies of arbitrage.
Artikel 15 - Herroepingsrecht
Bij bestelling van producten tot 2500,- Euro:
1. De klant kan een overeenkomst met betrekking tot de
aankoop van een product (tot het bedrag van 2500 Euro)
gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder
opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de
klant vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet
tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat
de klant, of een vooraf door de klant aangewezen derde,
die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de klant in eenzelfde bestelling meerdere producten
heeft besteld: de dag waarop de klant, of een door hem
aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen.
De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft
geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met
een verschillende levertijd weigeren.
b. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop
de klant, of een door hem aangewezen derde, het eerste
product heeft ontvangen.
c. het product is afgeleverd op het door de klant opgegeven
adres.
3. Tijdens de zichttermijn wordt van de klant verwacht dat
hij het product niet in gebruik neemt.
4. De klant heeft geen herroepingsrecht als de totale orderwaarde hoger is dan 2500,- Euro.
Artikel 16 – Verplichtingen van de klant tijdens de
bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan
met het product en de verpakking. Hij zal het product
slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om
de aard, de kenmerken en de werking van het product vast
te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in
een winkel zou mogen doen.
Artikel 17 – Verplichtingen van de klant tijdens de
bedenktijd
1. Als de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht,
meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het
modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag
volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de klant het
product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde
van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft
aangeboden het product zelf af te halen. De klant heeft de
terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het
product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De klant zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.
5. De klant draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product
6. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van
rechtswege ontbonden.
Artikel 18 – Verplichtingen van de ondernemer bij
herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de
klant op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na
ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde
betaalmiddel dat de klant heeft gebruikt, tenzij de klant
instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de klant.
3. Als de klant heeft gekozen voor een duurdere methode
van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft
de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere
methode niet terug te betalen.
Artikel 19 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten
uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor
het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan
schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een
verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/
of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan
de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of
diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de
dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Volgens specificaties van de consument vervaardigde
producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing
van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
5. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden
teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is
verbroken;
6. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk
vermengd zijn met andere producten;
7. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken